"Wrócę po Ciebie" Guillaume Musso



"WRÓCĘ PO CIEBIE"

Autor: Guillaume Musso
Tłumaczenie: Joanna Prądzyńska
Wydawnictwo: Albatros

Mieliście kiedyś ciężki dzień? Znając życie mogę śmiało napisać, że z pewnością tak. A co gdyby ten dzień nie wydarzył się tylko jeden raz i dostalibyście szansę coś w nim zmienić? Wyobraźcie sobie, że macie taką szansę. Już macie jakiś pomysł, jak zmienić te godziny, by potoczyły się inaczej?
Główny bohater taką szansę dostał. A wszystko zaczęło się tak...
Ethan Whitaker jako młody człowiek idąc ulicą z przyjacielem oraz ze swoją dziewczyną, postanowił coś zmienić w swoim życiu. Niezauważenie opuścił swoich towarzyszy i zniknął. Pozostawił swoje dotychczasowe życie i rozpoczął wszystko od nowa. Rozwijał swoją karierę, która całkiem dobrze mu szła. Został człowiekiem sukcesu, któremu niczego nie brakowało. I wszystko się zmieniło, gdy pewnego dnia po przebudzeniu zobaczył, że obok niego leży kobieta. Zupełnie sobie nie przypominał skąd ta piękność wzięła się na jego jachcie i do tego śpi w jego łóżku. Nie pamiętał niczego co wydarzyło się poprzedniego wieczoru. Tego dnia poszedł normalnie do pracy. Lecz tu czekała go kolejna niemiła, wręcz tragiczna sytuacja. Pojawiła się u niego dziewczyna, nastolatka, która chciała z nim porozmawiać. Nie wyszła już cało z budynku, popełniła samobójstwo, strzelając sobie w głowę. Czy coś jeszcze mogło spotkać Ethana tego dnia? Zdaje się, że tak. To jeszcze nie koniec emocji. Trafia na ślub. Jak się okazało, to nie była uroczystość kogoś obcego. Ta uroczystość okazała się ślubem jego ukochanej sprzed lat, którą opuścił, by rozpocząć karierę. Serce jego nie pozostało niewzruszone, wiedział, że nadal uczucia do niej w nim żyją. Tego dnia Ethan zginął w szpitalu, ktoś do niego strzelił...Ale to nie koniec tej historii. Mężczyzna następnego ranka zbudził się i przeżył deja vu. Obok niego leżała ta sama kobieta, którą pamiętał z dnia poprzedniego. A co najważniejsze on żyjł!!! Znów był 31 października i miał szansę go przeżyć inaczej, mógł coś zmienić. Czy udało się jemu uciec przed kulą? Czy dowiedział się kto do niego strzelał? Kim jest nastolatka, która zjawiła się u niego w gabinecie? I czy ją uratujował? Czy odzyskał dawną miłość? Pytań nasuwa się wiele . I zapewniam Was, że odpowiedzi znajdziecie sięgając po książkę.



Jakie są moje wrażenia po zakończeniu czytania tej lektury? Jak zawsze mocne, bo Guillaume Musso innych wrażeń nie dostarcza. Bynajmniej na mnie jego twórczość tak działa, że emocji podczas czytania mi nie brakuje. Ponownie spotkałam się z czymś innym, o czym jeszcze nie czytałam. Ponownie zostałam przeniesiona do świata, w którym jeszcze nie byłam. I jeszcze główny bohater, który na środku miasta opuszcza swoich przyjaciół i znika z ich życia, bo woli zrobić karierę. Takiej postaci jeszcze nie znałam. I przez to nie wiem czy potrafię darzyć go sympatią. Bo gdyby nie to, że dostał szansę od losu, to czy przypomniałby sobie o nich? Czy w ogóle pomyślałby o tym, by im się wytłumaczyć? Gdyby nie ta szansa, zostałby tym kim był i nadal robienie kariery byłoby dla niego priorytetem. Bynajmniej ja to tak odbieram. Cieszę się jednak, że podjął się naprawienia tego co zepsuł. Jednak czy mu się udało? Tego oczywiście nie napiszę, by nie popsuć Wam przyjemności czytania.

I znów, kolejny raz powtórzę, że uwielbiam twórczość tego autora. Pisze on według mnie świetne książki, ma niesamowity styl i ten styl bardzo mi odpowiada. Cieszę się, że mam jeszcze kilka z jego pozycji do przeczytania. Zapewne czeka mnie dużo wrażeń.

Cytaty z książki:

"Los to wymówka dla tych, którzy nie chcą wziąć odpowiedzialności za własne życie".

"A jeśli prawdziwa miłość zaczyna się dopiero, gdy kończy się namiętność?"

"Samemu idzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej".

"Ten, który żyje bez szaleństw, nie jest tak rozsądny, jak mu się wydaje".




2 komentarze:

  1. Będę musiała przeczytać i przekonać się na własnej skórze cco to za książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię twórczość tego autora, także bardzo polecam.

      Usuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...